במסגרת הקהילה שאני מובילה, אני נתקלת המון בשאלה היכן לבנות לעצמכם תיק עבודות טוב שישרת אתכם בהצגת העבודות שלכם ויעזור לכם במציאת העבודה הבאה שלכם. רבים מהמעצבים מסתבכים תמיד כשזה מגיע ללייצר לעצמם אתר פורטפוליו, קשה להם לבחור מתוך ההיצע הקיים של כלים, יש מחסומים טכנולוגים וכלים לבניית אתר שהם יותר מסובכים ודורשים למידה וכאלו שפחות, ובגלל שמעצבים משנים את דעתם באופן תדיר לגבי הלוק של האתר שלהם, חשוב להם להיות אלו שגם בונים את האתר ולא להיות תלויים בבונה אתר חיצוני, מה גם שתקציבית כולנו רוצים בשלב הזה של הקריירה שלנו לא להכנס להוצאות מיותרות.
אז למה אדובי פורטפוליו?
למה אדובי פורטפוליו? מתוך הנסיון עם קהילת המעצבים הגרפים, אני מוצאת שהיא עונה להכי הרבה צרכים תמורת מינימום מחיר ומאמץ. היא רספונסיבית ונראית מעולה גם במובייל, מתממשקת עם ביהנס (רשת חברתית למעצבים) כך שמרוויחים פרסום וחשיפה כפולה, והיא קלה מאד ללמידה. בכמה לחיצות כפתור חשבון הביהנס שלכם מוצג בתוך מעטפת של אתר פורטפוליו מקצועי. זה חינם ומגיע לכם ביחד עם הרשיון על התוכנה של אדובי.
אם עדיין אין לכם אתר פורטפוליו, זו האופציה בשבילכם- גם מקבלים אתר וגם פוטושופ חוקי על הדרך
למי זה מתאים
- אם אתם מחפשים מקום להציג את העבודות שלכם באופן מקצועי נקי ולפי הסטנדרטים שהולכים היום בשוק העבודה
- אם חשוב לכם שהאתר שלכם יהיה בשליטתכם ושמדי פעם תוכלו לכבות ולהדליק עבודות שהעליתם כך שיופיעו או יוסתרו בהתאם לסוג המשרה שאתם מחפשים
- אם אתם אוהבים מדי פעם לגוון את הלוק של האתר, לעדכן בו טיפוגרפיה, רקעים, צבעים, פריסות תוכן, מרווחים, צורות – וכל זה בעצמכם בלי להיות תלויים במתכנתים
אבל יש רק 10 תבניות- זה לא מוגבל עיצובית?
יש איזה 10 סקינים, שניתנים לקיסטום: שולטים על טיפוגרפיה, צבעים, מרווחים, צורות, רקעים. מספיק אפשרויות לייצר את הפורטפוליו הייחודי לכם.
כל אתרי האינטרנט שמציגים תיקי עבודות הם בסופו של דבר מבנית בנויים באותם 10 סקינים. כמעט כל אתר פורטפוליו שתראו ותאהבו תוכלו לחקות את המבנה שלו באמצעות אחת מעשרת התבניות האלו.






פשוט, נראה מצויין, ועושה את העבודה
רבים מהמעצבים מתבלבלים ומתלבטים המון סביב נושא בניית אתר הפורטפוליו שלהם. הם רוצים להפציץ בעיצוב מהפכני ופורץ דרך, מחפשים להרשים ולצאת מהקופסא דווקא במקומות הלא נכונים: אתר הפורטפוליו שלכם, בעיני, צריך להיות מעטפת נקייה שמאפשרת לעבודות שמוצגות בו לדבר בשם עצמן – כל עומס הבלינג והשואו של המסביב רק מעיב על העבודות עצמן.
אני לא אומרת לא להכין מוקאפים יפים ומרשימים, כמו למשל להציג לוגו לא רק פרונטלית בלי רקע אלא גם בהדמיה על כרטיס – אבל אתם לא צריכים שהמעטפת של האתר תהיה גם היא מחוץ לקונבנציות ושהמעסיקים יקדישו זמן בלהבין איך מתפעלים את האתר במקום בללחוץ על עוד עבודה. יש לכם זמן מוגבל, רוב המעסיקים יקדישו 5 דקות במקרה הטוב לאתר שלכם וילחצו על 2-3 עבודות. תנו להם מבנה של אתר שמובן להם ושקל להתמצא בו כדי שהם לא יסגרו את האתר ויעברו למועמד הבא.
המבנה הנכון לאתרי הפורטפוליו שיביא לכם עבודה
היום מה שהכי הולך בשוק העבודה אלו אתרי פורטפוליו שמציגים תמונה ראשית שבלחיצה עליה מגיעים לעמוד הפרוייקט אשר מוצג באמצעות סוג של study case: כותבים על הפרוייקט, מראים תמונות מתוך התהליך, למשל סקיצות ידניות של לוגו, מפרטים מה הסיבה לבחירת הכיוון הזה ולא האחר, דרך הקייס-סטדי אתם בעצם מאפשרים למעסיקים הצצה על איך הראש שלכם עובד, מראים למעסיקים שאתם לא רק אסתטיקאים אלא גם עובדים עם הראש ויש צידוק לבחירות האסתטיות שלכם, מראים להם שבדקתם וחקרתתם כמה כיוונים והגעתם לפתרון דרך תהליך. מגייסים מאד אוהבים את זה, וזה גם אחלה של תרגול בשבילכם על איך לדעת לדבר על העבודה שלכם בפני המעסיקים הפוטנציאלים בשלב הבא של ראיון העבודה.
זה חינם - למנויי אדובי לקאוד
אם אתם מנויים על אדובי קלאוד, האדובי פורטפוליו הוא חינמי ומגיע לכם כחלק מהחבילה. פשוט לחצו כאן: www.myportfolio.com
ואם אינכם מנויים, הנה מה שאני מציעה: בשביל להעלות אתר לאוויר צריך לקנות אחסון שעולה כמה דולרים בחודש. תתייחסו אם כך לאדובי פורטפוליו בתור אחסון שקניתם לאתר שלכם – תרכשו מאדובי את החבילה הזולה ביותר שמיועדת לצלמים (שיש בה רק פוטושופ ולייטרום) שעלותה 35 ש״ח בחודש, וכך תרוויחו גם אתר עם אחסון ומערכת ניהול תוכן קלה ונוחה, וגם יהיה לכם פוטושופ על הדרך. שווה, לא?
